Registrarsi per fare offerte è gratuito. Potrebbe essere richiesto il versamento di un deposito cauzionale rimborsabile pari al 25% del proprio budget di spesa.
Tutti gli articoli vengono venduti il giorno dell'asta al miglior offerente, senza offerte minime o prezzi di riserva. Se metti in vendita degli articoli all'asta, non puoi fare offerte sui tuoi articoli. Le offerte sono irrevocabili e tutte le vendite sono definitive. Se sei l'offerente che ha presentato l'offerta maggiore, quando termina l'asta diventi il nuovo proprietario di tale articolo.
Raccomandiamo agli offerenti di visitare la sede d'asta nei giorni di apertura al pubblico per visionare gli articoli a cui si è interessati. Puoi incaricare una persona di fiducia di ispezionare gli articoli presso la sede d'asta.
Rivedi le nostre commissioni dell'acquirente prima di fare un'offerta.
Gli acquisti devono essere pagati per intero entro sette (7) giorni dal termine dell'asta. Non accettiamo pagamenti in contanti o da terze parti: chi emette il pagamento deve corrispondere al nome indicato sulla fattura.Gli acquirenti non possono ritirare gli acquisiti dalla sede d'asta prima di aver saldato integralmente la fattura.
Queste informazioni sono una versione sintetica. Quando partecipi ad un'asta, devi leggere e accettare per intero i termini e le condizioni prima di fare offerte (li trovi nel catalogo d'asta e accedendo all'asta online). Si prega di leggere con attenzione i termini e le condizioni.
Auction Company License #303043
Real Estate transactions are administered by Greg Cripps, Re/Max. Phone +1.403.347.7103.
Certain Manufactured Homes and/or Relocatable Industrial Accommodations may not conform to the Alberta Safety Codes Act and/or the Alberta Building Code. For additional information please visit www.municipalaffairs.alberta.ca
On-site bidder registration will commence two (2) days prior to the auction. You are welcome to preview the equipment in the yard prior to bidder registration; however, catalogs will not be available until two days prior to the auction. This ensures that listing catalogs contain the most complete, correct and up-to-date information available.
Items purchased that require a Title or Registration Certificate must be paid for by certified check on the day of the auction; otherwise, all Titles and Registration Certificates will be mailed to the purchaser ten (10) banking days after payment is received.
GST Canadian Good and Services Tax (GST) of 5% will be charged on applicable items purchased at Alberta auctions.GST/HST registrants may be able to claim an Input Tax Credit for GST paid, click here for general eligibility rules.
Canadian Good and Services Tax (GST) of 5% will be added to the purchase price of all applicable items. Goods arranged for export by the buyer from Canada with a third-party carrier and accompanied with appropriate documentation will be refunded the GST. In addition, services provided by Ritchie Bros. (such as the administrative fee) will not be subject to GST.
Purchases in Canada are payable in Canadian funds. Custom House Currency Exchange will be on-site at the auction to assist with foreign currency transactions. They can be contacted at the Edmonton toll-free line: 1.800.210.4468.
Most United States manufactured equipment returns to the U.S. duty free. The importation of certain diesel engines (or equipment with diesel engines) is prohibited unless the diesel engine is covered by a U.S. EPA certificate of conformity. Some equipment may require modifications to meet U.S. import and safety regulations. To avoid potential problems, please contact your customs broker or one of the brokers listed below. A customs broker and international truckers will be on-site at the auction to assist you.
Pacific Customs Brokers Ltd1.888.908.6638rba@pcb.ca